IDEALE KLEDING VOOR WARMERE WERKOMGEVINGEN

ONTDEK DE MEEST FUNCTIONELE EN COMFORTABELE WERKOUTFIT VOOR WERKOMGEVINGEN MET EEN HOGERE TEMPERATUUR

Wanneer er gewerkt wordt in een warme werkomgeving zijn er een aantal dingen die belangrijk zijn om te regelen voor de werknemers. Voldoende ventilatie en zonnewering bijvoorbeeld. Maar ook het dragen van geschikte werkkleding is hierin een belangrijke maatregel. Wanneer werknemers zich comfortabel voelen en op waarde geschat door het krijgen van geschikte werkkleding zal dit het werk absoluut ten goede komen.

Aan wat voor soort werk kan je denken als het gaat om hoge(re) temperaturen? Dit kan uiteraard al het werk zijn dat in de buitenlucht wordt uitgevoerd bij zomerse temperaturen. Maar er zijn ook legio werkzaamheden waarbij het binnenklimaat zodanig is dat er moet worden nagedacht over verschillende manieren om de temperatuur onder controle te houden en de werknemers comfortabel en gezond. Denk hierbij aan werk in de kassen(bouw) en installatiewerkzaamheden in bijv. zieken- of verpleeghuizen maar ook aan het monteren van plafondpanelen of werkzaamheden op platte- en schuine daken.
132849, High Vis werkbroek klasse 1

DRAAGCOMFORT

Wat maakt werkkleding comfortabel bij hogere temperaturen? Hierbij speelt het materiaal natuurlijk een grote rol. Hoe zwaarder het doeksoort, hoe warmer het aanvoelt. Een licht materiaal is dus aan te raden. Zo hebben we bij Fristads het lightweight ripstop (LWR) materiaal. Dit materiaal is ons lichtste doeksoort ooit. Het heeft een gewicht van slechts 165 gram per vierkante meter (ter vergelijking: een normale werkbroek heeft ongeveer het dubbele gewicht). Het doek is vervaardigd met een Ripstop dat ervoor zorgt dat een gat of scheur niet verder kan vergroten.  Een van de broeken die is gemaakt van dit lichtgewicht materiaal is de 2540 LWR. Deze broek is voorzien van 4-way stretch panelen in de taille en de dijbenen voor een optimaal comfort in bijna elke werkhouding.

Werk je in de bouw en constructie, dan is onze nieuwste 2653 LWS broek de perfecte lichtgewicht allround werkbroek. Verstevigd met duurzame ripstop 4-way stretch panelen in de taille en de kniezakken met Ripstop stretchmateriaal.

Daarnaast is het natuurlijk erg belangrijk dat kleding een goede pasvorm heeft. Kleding die te groot is of simpelweg niet comfortabel zit, onderbreekt je concentratie tijdens het werk en vergroot ook het risico dat je ergens achter blijft hangen. Werkkleding die te strak zit veroorzaakt wrijving en werkkleding die te ruim zit is ronduit oncomfortabel, wat de productiviteit niet ten goede komt. De kleding van Fristads heeft altijd een goede pasvorm en de collecties zijn in vele maten verkrijgbaar, voor zowel heren als dames. Denk bijv. aan lengtematen (5 cm extra in de beenlengte) en buikmaten (extra centimeters in de taille en een kortere binnenbeenlengte). Daarnaast hebben we een uitgebreide maattabel waarin iedereen eenvoudig zijn of haar juiste maat kan terugvinden. Hoe je het best een maat opneemt wordt helder uitgelegd in een van onze video’s. Bekijk (of download) de maattabel en de instructievideo via deze link.

UV-BESCHERMING

Wanneer je buiten aan het werk bent in warme weersomstandigheden is het ook zeker aan te raden na te denken over UV-bescherming. We weten inmiddels allemaal dat blootstelling aan (te) veel zonlicht schadelijk is maar dit wordt in de werkomgeving nogal eens vergeten. Gelukkig hebben we tegenwoordig de mogelijkheid om te kiezen voor werkkleding met UV-bescherming. Deze kleding is goedgekeurd en gecertificeerd volgens de Europese normering EN 13758-2. Deze gecertificeerde werkkleding zorgt gedurende de dag voor een gedegen bescherming tegen schadelijke UV-straling.

AFVOER VAN TRANSPIRATIE

Op warme werkdagen of in warme werkomgevingen is het logisch dat je meer transpireert. Dit verschilt uiteraard per persoon maar droog en comfortabel blijven is om verschillende redenen belangrijk. Het verkleint de kans op kwetsuren tijdens het werk en daarnaast voel je je comfortabeler als je kleding droogt blijft en niet onder de transpiratievlekken zit. De kleding die je het dichtst op je lichaam draagt moet dus transpiratie afvoeren. Vaak wordt gedacht dat katoen de beste keuze is om direct op het lichaam te dragen. Ondanks dat katoen aangenaam aanvoelt heeft het ook de vervelende eigenschap om vocht op te nemen maar niet af te voeren. Het materiaal blijft dus vochtig en dat is niet prettig. Synthetische materialen hebben betere vochtafvoerende eigenschappen wat maakt dat dit een betere keuze is voor kleding tijdens warme werkomstandigheden. Fristads heeft een aantal artikelen die hier bij uitstek geschikt voor zijn. Zo zijn er onze Coolmax poloshirts en T-shirts die zijn vervaardigd van een sneldrogend materiaal dat transpiratie snel afvoert van het lichaam. Daarnaast is het materiaal ook ademend wat op warmere werkdagen onmisbaar is.

In ons Skarup assortiment is alle bovenkleding vervaardigd van materiaal dat snel droogt, vocht afvoert en bescherming biedt tegen Uv-straling. Dus ook wanneer volledige teams aangekleed moeten worden in bedrijfskleding met een uniforme uitstraling is er de keuze voor bovenkleding die geschikt is voor een warme werkomgeving. Skarup is verkrijgbaar in 10 kleurcombinaties, voor dames en heren en voor ieder seizoen. Bekijk hier het volledige Skarup-assortiment.

Kies je voor Fristads? Dan kies je voor werkkleding met een lange levensduur en een moderne pasvorm. Bij Fristads is er ook altijd de mogelijkheid om de kleding kosteloos uit te proberen middels onze Try Before You Buy methode. Heb je hier interesse in of wil je onze collecties graag eens live bekijken? Via deze link vind je eenvoudig een Fristads partner in de buurt. Uiteraard kan je ook altijd direct contact met ons opnemen via het onderstaande contactformulier. We helpen graag!

Interesse? Neem contact met ons op!

Voorgestelde Fristads artikelen